#Institucional Foment del trot Eivissenc

Febrero

EIVISSA MIRA AL FUTUR

image

La Federació arriba a un acord amb José Luís Boned per desenvolupar la tasca de responsable de la promoció del trot eivissenc

El trot a l’illa d’Eivissa, es un esport que es practica des de fa ja més de 75 anys. En el darrers anys, la Federació Balear de Trot amb el suport de la Societat de Trot Eivissenc està treballant conjuntament amb el Consell Insular d’Eivissa per fomentar i promocionar el trot a l’illa d’Eivissa.

El Consell Insular d’Eivissa, durant els darrers anys ha dut a terme unes reformes importants amb la remodelació de l’edifici principal i a la zona dels boxes de l’hipòdrom de Sant Rafel. A més, està previst que durant el 2024 es dugui a terme una reforma integral de la pista de competició.

L’hipòdrom de Sant Rafel és un hipòdrom amb unes instal·lacions esportives molt ben estructurades, i on hi existeixen unes possibilitats immillorables per dur-hi a terme actes socials, culturals i comercials amb la finalitat de crear una activitat addicional lligada a la pràctica esportiva del trot.

Amb la finalitat de promocionar l’activitat del trot a l’illa d’Eivissa i aconseguir atreure nou públic, patrocinadors, col·laboradors, amb l’objectiu de crear una activitat addicional lligada al trot, la Federació Balear de Trot i el Consell Insular d’Eivissa aposten per integrar dins l’organigrama organitzatiu de les carreres de trot a Eivissa a una persona encarregada a la promoció i el foment del trot a l’illa d’Eivissa la qual dependrà de la Federació Balear de Trot.

Les tasques a dur a terme per aquesta persona han de ser:

Organització de jornades amb actes socials, culturals i/o comercials per atreure nou públic al recinte esportiu de l’hipòdrom de Sant Rafel.

Organització i planificació de les jornades especials del calendari anual.

Captació de patrocinadors de carreres o jornades completes de carreres. Es treballarà conjuntament amb la Federació amb la finalitat d’atreure patrocinadors per a les carreres i s’establirà una tarifació en funció de l’aportació econòmica disposada per l’empresa interessada.

Coordinar amb la Federació Balear de Trot i la Societat de Trot Eivissenc tasques encaminades al foment de l’activitat del trot i d’activitats complementaries per a dinamització de les instal·lacions de l’hipòdrom.

Planificació conjunta amb la Federació i la Societat del Trot Eivissenc de les jornades i calendaris esportius anuals.

Treballar pel foment de la cria de cavalls de trot a l’illa d’Eivissa.

Estudi de les necessitats i millores a introduir a l’hipòdrom de Sant Rafel, amb la finalitat de millorar i potenciar la difusió de les carreres.

Potenciar l’ús del vídeo marcador, amb la visualització de les carreres, presentació dels participants, resultats, publicitat, reportatges, ...

Reactivació de les apostes a l’hipòdrom. Tramitació de la llicència.

Foment de l’esport base del trot. Fomentar les curses de minitrot i de infantils, amés fomentar sessions formatives per atreure a nous practicants i aficionats.

En els darrers dies, la Federació Balear de Trot ha arribat a un acord amb Josep Lluís Boned per desenvolupar la tasca com a persona encarregada pel foment del trot eivissenc.

Josep Lluís és un aficionat al món del cavall des de fa més de 40 anys. Està llicenciat en economia per la UPF, Dr. en estudis empresarials per la UB, professor de la UPF i consultor d’empreses entre d’altres activitats.

A partir d’aquest acord, s’obri una porta al foment del trot eivissenc, on amb un treball conjunt entre totes les entitats implicades, Federació Balear de Trot, Societat del Trot Eivissenc i Consell Insular d’Eivissa i la implicació i compromís de tot el sector del trot eivissenc ha de revertir en una major projecció del trot a l’illa d’Eivissa.